Just idag är jag stark ;)

Idag känns det som om jag är starkast i världen. Om man räknar med att jag har ME. I min  försiktiga lilla värld så känner jag mig stark.
Jag har precis satt mig ner i sängen igen efter att ha "sprungit" runt i huset och vattnat blommor. Kroppen mår helt ok efter den ansträngningen. Men så har jag ju inte gjort så mycket tidigare idag heller.
Och så har det sett ut den senaste veckan. Tagit det lugnt, tagit det lugnt, tagit det lugnt. Kanske att jag håller på att komma tillbaka efter mitt lilla missöde? Det vore inte helt fel. För om bara några veckor tar min äldsta dotter studenten. Och då vill man ju må så bra som man bara kan. Så tiden framöver kommer troligtvis se likadan ut. TA DET LUGNT!
Det är en del att tänka på men jag tror att jag har det mesta under kontroll så här långt.
Det har gått lite mer än en vecka sen jag hade samtalet med FK om bilstödet. Vågar fortfarande inte hoppas på nåt. Hon sa att det skulle dröja 2-3 veckor till jag får svar. Om jag har tur slipper jag våndas allt för länge på svaret och får det redan nästa vecka.
Ni får gärna hålla tummarna! Om det nu hjälper.
 
Jag har fått ytterligare ett brev från FK. Det är min kära handläggare som meddelar att det är dags för ett möte på arbetsförmedlingen eftersom jag snart blir utförsäkrad. Ringde direkt till min man. Vill gärna ha med honom som stöd och hjärna. Misstänker att jag inte får med mig all information hem annars. Troligtvis hakar jag upp mig på en sak och glömmer resten. Han kunde tyvärr inte just den dagen och tiden. Då var det bara att få fatt på handläggaren för att ändra tid. Ringde till henne och pratade in på telefonsvararen och sa att hon skulle höra av sig så snart som möjligt. Det här hände i torsdags så bli inte förvånade att hon inte ringde tillbaka samma dag. Undrar hur länge jag får vänta på hennes samtal? Vi ska vara där den 12 maj. Det kanske inte är så lätt att byta tid. Vet inte om mötet måste ske innan jag blir utförsäkrad (den 18:e maj). Jag får ju ha med nån från facket om jag vill. Men det känns lite konstigt att ta med nån man inte känner. Finns visst inga fackrepresentanter kvar på jobbet. Det hade ju känts bättre att ha nån med från verksamheten. Men jag har fått tips på personer på facket som jag kan vända mig till utav en fd arbetskamrat, som då var vår fackliga representant. Så det får nog bli ett samtal till facket på måndag.
Jag kan inte påstå att allt detta kommer lägligt. Jag har ju studenten att tänka på. Det är väl typiskt att detta händer nu. Har hittills inte tänkt så mycket på det, mest för att inte oroa mig. Det börjar krypa på mig nu. Men å andra sidan kan jag väl inte göra så mycket än. Jag får helt enkelt försöka ta dagarna och utmaningarna när dom kommer. Vill inte stressa upp mig för mycket, vilket annars är väldigt lätt.
 
Nilla
2015-05-02 @ 19:26:01
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Allt som har med FK att göra har en viss förmåga att stressa upp en. Hoppas du får vilat ordentligt så att du kan njuta av dotterns student <3

Svar: Tack!
Zanem




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0