Vardag igen

Efter en god natts sömn är jag tillbaka till vardagen. Natten var oförskämt bra, har sovit som en stock. Vaknade inte ens när familjen gick upp till deras vardag. Brukar alltid annars vakna av åtminstone nån av dom. Jag vaknade till när extra vovven kom på morgonen. Och då trodde jag faktiskt att jag inte skulle somna om igen. Men det gjorde jag, kommer knappt ihåg vad som hände den korta stunden. Sen vaknade jag åter igen utav att dom började brumma och gräva utanför på gatan. Men tydligen klarade jag av att somna om igen fastän jag trodde att jag bara vred och vände mig. Plötsligt var klockan tio och jag började vakna till liv på riktigt. Det är skönt att veta att jag återhämtar mig ganska snabbt bara jag får sova ordentligt.
Idag har jag haft en utedag med plantering. Försökt att planera hur jag sen ska placera ut det som jag har odlat. Det har jag redan gjort så många gånger så det jag idag tänkt mig hur det ska se ut, kommer säkert att ändras ett par gånger till.
Jag sådde lite blommor utav dom frön som jag hade hemma. Vill gärna utöka med nån eller ett par blommor till, men vet inte vad än. Krasse är ju pålitligt så det tror jag att jag kommer att köpa. Jag får nog hitta inspirationen senare i affären.
Även vitkål och broccoli sådde jag idag. Gjorde det för två år sedan och då gick det inge bra. Hade inte mitt växthus då, och i år får dom bo där inne. Hoppas att det funkar bättre! Jag fick också så om purjolöken. Det jag sådde sist har inte kommit upp än.  
Hittills har det kommit upp röd och gul paprika, chili, tomat, gurka basilika och timjan.
 
Jag ryckte lite i rabatten också. Kanske inte allra smartaste. Men nu är det fritt fram för alla växter att födas på nytt.
Vill nog tro i alla fall att jag har varit lite duktig idag. Tog fram badenbaden och vilade i ett par gånger. Det måste väl räknas som paicing? Sen kom det större moln så att det blev kallt. Städade undan efter mig. Avslutade med att sparka boll med extra hunden.
 
Nilla
2015-03-17 @ 13:14:52
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Härligt att kunna njuta en liten stund i baden baden. Tycker också det måste räknas som pacing ;-)

Svar: Ja det har varit många fina dagar nu. Vila i badenbaden måste räknas då! 😊👍
Zanem




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0