Positiv anda

Efter att ha vilat framför en serie i nästa två timmar, började jag ta hand om mina krukväxter. Gick från fönster till fönster och kollade om dom mådde bra och vände på dom. Vid sista fönstret insåg jag att blommorna behövde vattnas. Kunde jag inte ha insett det lite tidigare? Nu fick jag ju gå igenom alla fönster igen. Pust och stön, men det blev gjort.
Känns larvigt att säga men det var som ett tränings pass för mig. En helt enkelt grej som inte längre är självklar och enkelt att göra. Dumma, dumma ME!
 
Men jag är nöjd med mig och min dag, i alla fall. Har fått mycket gjort men ändå tagit det lite lugnt. Kan tänka mig att det är en kombination utav mediciner och årstiden. Jag känner mig bättre i kroppen och mentalt känns det upplyftande. Men jag är långt ifrån frisk, tyvärr. Och det är tur att man kan lura sig själv emellanåt att känna sig frisk och normal. För mig är det viktigt att försöka tänka positiv och våga göra vissa saker. Samtidigt som jag stoppar när jag känner att det blir för mycket eller avstår vissa saker. Jag är medveten och min situation, och det tror jag hjälper mig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0