Jävla förkylning

 
 
Nu är jag riktigt trött på denna utdragna jobbiga förkylning. Vill känna mig normal igen. I alla fall så normal som jag nu kan bli. Det blir så mycket svårare att hantera ME:n när man har en förkylning också. Är inte van att kroppen strejkar så snabbt som den gör nu. Annars kan jag ignorera signalerna och härda ut lite till,  fast med dyrare ränta såklart.

Men jag är glad att vädret är fint och utan blåst idag. Är hundvakt idag så det va skönt att komma ut med hundarna. Igår när det blåste så mycket vågade jag inte ut, så min lilla prinsessa fick nöja sig med trädgården under dagen.
Fint väder, då passar jag på att vara ute på altanen en stund. Det blåser bara lite i dag och på altanen var det så gott som vindstilla. Riktigt skönt! Tittade till mina odlingslådor som skulle behövas rensas. Men det får allt vänta. Har inte orken nu och jag ska ju ändå inte så där än.
Men vad jag längtar tills man kan börja så ute. Det dröjer nog inte så länge till. Fast man kan ju inte vara helt säker. Förra året satte jag nog inte ut mina försådda plantor förrän sent i april. Ändå kom en nattfrost och tog några plantor. Dom satt dessutom inne i växthuset. Tråkigt men hoppas på en lite bättre vår i år.
 
Kom att tänka på att jag inte har försått några blommor än. Förra året sådde jag bara två olika sorter. Funderar på om jag ska utöka kanske. Vore kul att lyckas även med blommor. Har varit lite si och så med det tidigare. Så gäller det ju att dela upp allt jobb det blir med att så och odla. Vill inte ta vatten över huvudet och kraschar. Gäller att planera.
 
Nu ska jag fortsätta med att flåsa och snörvla i sängen.
Ha en bra dag, alla!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0