En evighet

Nu känns det som om det var en evighet sen som jag la upp nåt här på bloggen. Men det var ju bara två dagar sen. Om man tittar på dom senaste inläggen så hade jag gjort en del men ändå pejsat. Ja, det hade jag nog gjort men det blev i alla fall för mycket aktiviteter. I tisdags var jag inte så kaxig. Det som blev gjort den dagen var en promenad, visserligen på en timme (i elrullen), och en tvättmaskin. Somnade lagom till att familjen hade kommit hem.
Promenaden var helt underbar. Fint väder, knappt nån blåst. Vad mer kan man begära? Är så glad att vi har våra årstider. När våren kommer känner jag mig som en blomma eller kanske ett träd, som blir på nytt fött. Jag har ju nästan hela vintern och en del av hösten bara suttit inomhus. Jag blir sämre och lusten att hitta på något är nästan borta. Annat är det nu. Lusten är bra mycket större än orken. Man vet inte vart man ska göra av allt. Finns så mycket man vill göra men tiden räcker inte till. Då tänker jag på att man måste verkligen tänka och planera vad man ska göra så att man inte gör för mycket. Är det grejjer som ska göras hemma kan man få mer gjort, men ska man ta sig utanför hemmets väggar får man se till att vila ordentligt innan och inte göra för tunga aktiviteter den dagen. Varken före eller efter. Ett evigt pusslande.
Som igår hade jag tänkt mig att ta bilen för att leta efter en ny vår jacka. Har upptäckt att jag inte har någon. I alla fall inte som passar mig och sjukdomen. Kanske maken vill fara runt lite i helgen med mig och leta.
 
Igår tog jag också denna underbara långpromenad. Lika fint väder igår. Och jag tror inte att jag kommer ihåg v ad jag gjorde mer. Står helt stilla i skallen. Jag vet att jag satt här i sängen och kollade på min serie. Men mer än så får jag inte fram. Gjorde kanske inte mer.
 
Idag är det fortsatt bra väder så vovven får lov att förbereda sig för ytterligare en långpromenad. Tror inte att hon misstycker. En bit av rundan får hon gå lös. Det tycker hon om! Igår var hon ner i diket flera gånger. Hon verkade leta efter nåt men jag såg då inget.
Man får passa på idag och vara ute. Det ska visst bli sämre väder till helgen. Hänger ut lite tvätt innan jag far iväg på promenaden. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0