Drömmar

Såhär lagom till läggdags kom jag att tänka på vilka konstiga och verklighetstrogna drömmar jag har. Jag har alltid drömt en del och kommit ihåg dom flesta.
Så är fallet också nu. Det känns som om jag drömmer mest hela tiden när jag sover. Det är som att jag lever mitt liv i drömmarna. Där kan allting hända och tänker inte berätta om alla.
 Jag har bla drömt en kort dröm om grannens båt. Den står på baksidan med en grå presenning på över vintern. I min dröm hade den gått sönder och grannen bytte ut den mot en grön presenning. Jag var helt övertygad om att den drömmen var sann. Så förstå min förvåning när jag åkte förbi båten i torsdags med hunden, så var det en grå presenning på igen! Började fundera på varför inte den gröna var bra nog. Då kom jag på att jag måste ha drömt! Det blir nästan lite obehagligt.
I torsdags drömde jag om solförmörkelsen. Också det en kort dröm där jag inser att jag hade missat hela grejjen. Jag funderade mycket och kom fram till att det kunde ju inte ha varit så mycket mörkare än vanligt eftersom jag hade missat den. Men på fredags morgonen/förmiddan vid 11-tiden när jag skulle åka iväg till VC slog det mig att det var ju idag som solförmörkelsen är. Och mycket riktigt det var ju inte mycket att se pga alla moln. Lite mörkare bara. Men jag hade i alla fall inte missat det. Det var bara en dröm.
Det var två drömmar som jag helt och hållet trodde var sanna tills det uppenbarade sig vara tvärt om.
Ibland kan jag drömma att jag vaknar och ligger i sängen funderar och gör massa olika saker ända tills jag verkligen vaknar. Det är jätte skumt. 
 
Och det är kanske inte är så konstigt att man aldrig vaknar utvilad nu för tiden. När jag har massor för mig i sömnen. Men å andra sidan, när ska jag ha ork att annars göra allt. Jag reser ju till och med i tiden, både fram och tillbaka. Det är inte alla som kan göra. Det är jag och Michael J Fox! :)
 
Jag kanske får lov att skaffa mig en sån där drömfångare. Vet inte riktigt hur det fungerar men det kanske  skulle vara nåt. 
Hur som helst så önskar jag alla en god natt!
 
 
 
mealltidvila
2015-03-21 @ 22:57:47

Jag är likadan, mycket drömmar... Sov gott!

Svar: Hoppas du drömt nåt bra i natt!
Zanem

Anonym
2015-03-21 @ 23:14:08


Jag känner också igen mig, tur å ena sidan att man har livliga drömmar och får uppleva äventyr,eftersom man inte kan det i vanliga fall.

Svar: Ja tur med lite upplevelser, även om det bara är drömmar... :)
Zanem




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0