Tuff återhämtning

Nu är jag tillbaka här på bloggen efter en kraftig överansträngning och lång återhämtning.
Jag går inte in på några detaljer för det var bara dumt och klantigt av mig att överanstränga mig så. Men nu verkar jag ha kommit på rätt bana igen.
Men jag märker att jag fortfarande måste ta det lugnt för att orken tar snabbt slut. Det är så svårt när våren är här och jag vill så mina frön så snart som möjligt.
 
Under påskhelgen gjorde min man iordning växthuset och drivbänkarna så det bara var för mig att börja så. Och  nu är det nästan färdig sått. Jag har till och med planterat ut en del plantor i växthuset. Nu får jag hoppas på att det inte blir nån mer nattfrost!
Efter sådden satte jag mig i min badenbaden i solen och bara njöt. Vad skönt det kan vara att sitta ute! Vintern är verkligen inte min årstid längre. Jag har alltid tyckt att varje årstid har sin charm. Våren med allt nytt som blommar, sommaren med värmen och åskan, hösten med alla sina färger och att tända ljus, till sist vintern med mycket snö och julen. 
Men nu är vintern bara kall och tråkig, det är besvärligt att klä på sig så mycket kläder så man inte har nån lust att gå ut överhuvudtaget.
 
Men nu koncentrerar jag mig på våren som just nu är helt underbar.
 
Nilla
2015-04-09 @ 15:59:47
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det är ju så svårt att inte gå över gränsen när man vill så mycket mer än kroppen orkar <3

Svar: Det är otroligt svårt. Jag har ändå lyckats ganska bra kan jag tycka. Men vill man för en dag bara vara som en normal person så får man vara beredd på stora knock outen...
Zanem




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0