Som en bergochdalbana

Livet och måendet går upp och ner hel tiden. Tyckte att jag mådde ganska bra igår. Tänkte att jag nog skulle kunna orka gå en helt vanlig promenad med hunden. När man faktiskt använder benen alltså ;) Vädret var också till belåtenhet. Sen började jag tänka på vad mer jag skulle behöva göra. Det var dags att tvaga av sig och annat smått och gott. Så vovven fick snällt vänta på nåt av barnen och nöja sig med att ta en sväng ute på tomten tills detta barn kom hem.
Jag beslutade mig för att ta ett bad. Onsdagar är ju min vanliga bassäng dag. Har inte varit där på evigheter. Det började med en dunderförkylning som höll i sig hur länge som helst och fortsatte med sviter efter en stor överansträngning. Men igår hade jag nog kunnat komma iväg om jag hade elrullen hemma. Den hämtades igår förmiddag. Och jag tror nog inte att jag skulle orka ta mig igenom proceduren utan elrullen. Efter själva träningen är man rätt mör och då är det väldigt skönt att ha min kära elrulle. Det känns i hela kroppen att jag inte har  varit iväg på hundra år. Även om jag inte gör dom allra värsta rörelserna i vattnet så gör det skillnad för mig. Just nu är jag väldigt stel och konstig som jag annars inte brukar vara. Så till nästa vecka hoppas jag att jag kan komma iväg och plaska lite.
 
Så det blev att bada i badkaret igår. Väldigt skönt! Men när jag har legat en stund börjar det bli väldigt varmt och man känner hur tung och trött kroppen blir. Dags att tvaga! När man i grunden inte har så mycket energi att ta utav så blir ett bad lätt aningen överansträngt. Men då är det tur att jag har sovrummet precis vid badrummet och det bara är att gå in och lägga sig. Vila ca en halvtimme så kan jag börja smörja mig och borsta håret.
 
Redan igår eftermiddag ringde dom från hjälpmedelscentralen och sa att elrullen redan var klar. Jippi!!! Dom hade sagt att den var inplanerad till verkstan som idag eftermiddag. Dom måste ha misstänkt vad felet va och kollat på en gång. Ingen blir nog gladare än jag. Kanske hunden då, men hon förstår ju inget nu. Så nu var bara frågan: ska jag hämta den eller ska dom köra ut den på fredag? Jag tror att jag tar och hämtar den idag. Skulle kunna ta färdtjänst men då blir jag nog sittandes där i nån timme innan jag kommer hem. Och det blir ju lite jobbigt och tråkigt. Så maken skulle sluta lite tidigare så kan vi hämta elrullen med hans jobbarbil.
Jag skulle gissa att när jag kommer hem blir det en promenad med hunden medan maken vilar en stund.
Nilla
2015-04-16 @ 11:26:02
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Vad skönt att rullen blev fixad så snabbt :-)

Svar: Ja, visst är det! Super duper glad idag!
Zanem




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0