Har ju iallafall tur med vädret

Ja, vad ska man säga om den här dagen?
Underbart väder, inget att klaga på. Är hundvakt idag så jag hade med mig två hundar på promenaden idag. Man kan inget annat än att njuta av vädret. Det gynnar också mitt mående. Kanske inte helt och håller idag. Fick inte sova det jag så väl behöver i natt. Futtiga 8 timmar. Har huvudvärk och har haft det dom senaste dagarna mer eller mindre. Det blir inte direkt bättre av att inte få sova ordentligt, i mina mått mätt. Knaprar i mig värktabletter men det hjälper inte så mycket, tyvärr.
Men det var ändå skönt att komma ut med hundarna. Främst för att man inte behöver klä på sig så ruskigt mycket kläder. Och så är ju naturen helt underbar nu. Fick med mig ett par fina bilder med mig hem:
 
Igår fick jag brev från FK. Dom har tagit emot min ansökan om bilstöd och ska ringa mig på torsdag. Är lite nervös över det. Jag kanske klantar till mig och säger fel saker som jag gjorde förra gången. Men man vill ju inte ljuga heller. Hoppas på att det är en sympatisk person som förstår mina behov. Vill ju så gärna ha en anpassad bil så jag kan börja fungera som folk igen. Man blir väldigt låst här ute på landet. Och jag skulle inte kunna tänka mig att flytta till stan heller. Där är det ju en massa ljud hela tiden, det skulle jag nog inte klara av. Det räcker med några besök då och då.
 
Imorgon tex, då ska jag försöka ta mig till bassängträningen igen. Nu är det ruskigt längesen som jag var där. Och det känns i kroppen att jag inte har tränat. Så imorgon blir det att ta det lugnt och inte över träna.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0