Bitter och trött

Jag varnar redan nu för ett väldigt negativt inlägg med en del fula ord!
 
 
Dagen har väl inte varit den bästa. Just nu är jag så arg på min sjukdom att jag spricker.
Idag skulle försäkringskassan ringa. Det skulle ha suttit fint om jag hade kunnat fått sovit ordentligt. Men som ni nog förstår så blev det inte så. Vaknade innan kl åtta och försökte verkligen att somna om. Men om tankarna snurrar runt i skallen hela tiden om detta fördömda telefonsamtalet är det inte så himla lätt att sova. Vaknade med huvudvärk, så typiskt. Jag ville vara på topp när jag skulle prata med denna viktiga person som bestämmer om jag behöver en anpassad bil eller inte. När jag inser att jag inte kommer att kunna somna om så börjar jag titta på en serie, Badhotellet, inte världens bästa men nu har jag sett klart på dom få avsnitten som fanns.
Personen i fråga ringde in ens i tid. Fick nog vänta i fem minuter innan hon ringde upp. Snacka om att det byggde på stressen ännu mer. Hon verkade dock rätt så trevlig och bemötande. Så tog hon upp det som jag helst inte ville. Den förra ansökan! Då undrar man ju hur mycket dom tittar på den när dom gör bedömningen. Det känns bara mer och mer att det kommer ytterligare ett nekande. Har ingen alls förhoppning att det går igen denna gång. Hon erkände att sjukdomen var en doldis sjukdom och att hon inte visste mycket om den. Jag sa att dom gärna kunde kontakta Gottfries kliniken eller Gotahälsan för att få mer information om sjukdomen och vad den gör med en. Det skulle hon i alla fall komma ihåg. Hon meddelade att beslut nog kommer om 2-3 veckor, om dom inte behövde komplettera.
Efter samtalet, som inte var särskilt långt, kändes allt alldeles hopplöst. Min känsla var att det gick åt skogen. Orkar inte med sånt här nåt mer. Försökte koppla bort samtalet ur huvudet eftersom jag hade planerat att ta mig in till stan. Var tvungen att beställa färdtjänst. Och när inte det där förbannade huvudet inte funkar som det ska blev det tider som egentligen inte passade så bra. Men då orkade jag inte boka om. Damen i bokningen var faktiskt väldigt trevlig. Kanske den enda som var bra idag.
 
När taxin väl var här, lite sen såklart, var det verkligen en mardröms chaufför. Denna gången var jag verkligen rädd när jag åkte. Han kunde inte bestämma om högerfoten skulle vara på gasen eller bromsen, det var en automat bil så det var inget annat att välja på. Fibblade med sin jävla telefon så jag trodde att vi skulle besöka diket ett par gånger. Dessutom skulle vi hämta upp en till, som han tog värsta omvägen för att hämta.
Då lyckas min mobil att snällt tala om för mig att det var dåligt med batteri. Vad gör man när man inte har nån telefon i dagens läge. Skickade ett meddelande till min dotter som skulle möta upp och stängde sen av mobilen. Till råga på allt så hade hon blivit av med sin, troligtvis en ficktjuv, så jag kunde bara nå henne på hennes kompis telefon. När jag väl kommit till ICA Maxi, där vi skulle träffas, frågade jag lite panikslaget om dom hade nån laddare i förbutiken man kunde låna. Men nej såklart. Varför skulle dom ha det. Hur många klantar till det och inte har koll på sin mobil. Jag brukar se till att den laddar innan jag åker hemifrån. Men det förbannade samtalet snurrade runt allt i skallen att jag inte funkar som jag bör.
Nåväl, tänkte att jag kan ju åka in och köpa mig en laddare då. För jag såg att dom hade eluttag som man kunde använda. Men dom laddare som dom sålde hade liksom inte själva klumpen man stoppar in i väggen med i förpackningen. Hopplöst! Men så såg jag en sak. En lite lapp som det stod: LADDA GÄRNA DIN TELEFON HÄR! Är det sant??? Där hängde det ut några sladdar och en passade till min. Vilken lycka! Nu kunde jag omboka hemresan, eftersom tiden runnit iväg. Nästan få tag på min dotter. Hon hade gått ifrån sin kompis för att kolla med polisen om dom hade fått in nån telefon. Hon hade dessutom redan gjort en polisanmälan. Vilken duktig dotter jag har!
Jag kände att jag var tvungen att börja handla, men visste inte riktigt hur det skulle gå. Men det gick ganska bra. Hittade inte i butiken eftersom det är ganska nyöppnad affär. Och helt plötsligt står min dotter framför mig och vi kan handla färdigt.  
 
Nu är det inte slut på eländet än. Vi fick såklart vänta på en försenad taxi. När den kommer så säger han ett helt annat namn än mitt. Tror såklart att vi får vänta ännu längre. Men jag stod lite längre ner på listan bara. Men grejen var att han inte hade hämtat upp den första personen, som såklart står och väntar på andra sidan stan. Och självklart måste vi med och hämta stackaren ifråga. Där var det inte heller så muntert, och det förstår jag.
Denna taxichaufför körde dock mycket bättre och jag kom hem hel och behållen.
 
Min dotter lagade mat och jag har lugnat mig lite.
Nejdå jag är inte bitter. Jag har bara haft en förbannat dålig dag.
 
Ursäktar mig för ett långt inlägg´, men var tvungen att häva ur mig allt, annars hade jag ältat hela natten.
 
 
Nu blir det TV en stund och hoppas på en bättre dag imorgon.
Framförallt på lördag för då ska jag på 8-års kalas!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0