Äntligen!

Min plan har fungerat! Jag ville göra allt i min makt för att komma iväg till bassängträningen. Tog det lugnt resten av gårdagen. Bokade färdtjänst redan under kvällen så jag skulle få så bra tider som möjligt. Stoppade i mig insomningstabletten två timmar innan jag skulle sova (som min läkare nyligen berättat att jag ska göra). Tog en sömntablett direkt när jag gick och lade mig. La ifrån mig telefonen nästan på en gång. Jag tror jag somnade vid halv elva. Det var nog hundra år sen som jag somnade så tidigt. I morse vaknade jag nog vid nio-tiden. Det var en konstig känsla att faktiskt känna sig nästan helt utvilad. Det händer inte allt för ofta. Och i natt tror jag inte att jag har drömt heller. Undrar om det beror lite på det. Vilar man inte helt och hållet när man drömmer? Fick ändå ligga kvar i sängen en stund innan jag kunde komma igång.
Hundvakt idag igen, så ut med hundarna på en liten tur. Planerar lite för helgen då maken inte ska vara hemma. Kommer på att jag nog måste äta nåt innan jag åker iväg. Äter och sen är det dags att fara.
 
Då var jag på väg och kroppen jobbar med mig idag. Nu ska jag äntligen få "plaska" runt i det varma vattnet igen!
Det fanns ett litet orosmoment. Tillbaka resan bokar jag alltid samtidigt som jag bokar resan dit jag ska. När jag har tränat klar i bassängen tar det ca 3 minuter för mig att göra mig iordning och bli klar. Bassängträning kl 2, i trettio minuter. Det betyder att jag blir klar med allt vid tre tiden. Men idag tyckte jag tydligen att jag skulle hinna med en taxi redan kl 3. Hur tänkte jag då? Blev jättestressad när jag insåg att nu var det bråttom. Rafsade bara ihop mig och mina saker och rumlade ut. När jag satte mig i elrullen var jag tvungen och bara pusta ut, tänka att jag hinner, lugn. Och när jag står där man ska vänta på taxin, så är det ingen av dom som vill ha mig. Fick vänta en kvart. Men jag fick lite sol på mig. :)
Nu är jag hemma med en sån där skön känsla i kroppen. Lite trött och tung men med en behaglig känsla i både kropp och knopp. Och håller jag tummarna att jag nu ska kunna gå dom sista gångerna innan sommaruppehållet.
  
 
Jessica
2015-04-22 @ 19:32:24

Härligt Lotta att du fått ha en sån bra dag!!!

Svar: Ja, sådana dagar får man ta till vara på!
Zanem




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mitt"nya" livmedME.blogg.se

En blogg om mitt "nya" liv med ME/CSF (kronisk trötthetssyndrom). Lite tankar och funderingar, med och motgångar.

RSS 2.0